Långfärdsskridskor?

Det är inte så kallt som det varit, men den obehagliga råa kylan har kommit tillbaka. Blandningen kyla och regn på tidigare kallt underlag är inte optimalt.

Endast på en timme hann det ske 5 olyckor. Dock är vägsalt och grusflis på upphällningen på grund av den kalla och halkiga perioden.

När man till och med ställer in planerade operationer för att ta hand om akuta benbrott känns det tryggt med broddar.

Men oavsett om jag har broddar har jag ingen lust att promenera ca 10km för att ta mig till jobbet.

Om nu min buss ställs in imorgon när jag skall till jobbet kanske man skall fundera på långfärdsskirdskor?

På det sättet så får jag ju träning till och från jobbet som jag saknar nu när jag inte har cyklat på ett tag.

Skridskor till jobbet?

Skridskor till jobbet?

3 responses to “Långfärdsskridskor?

Kommentera

