Ät varje rätt på rätt sätt

För att kunna prestera på topp är det lika viktigt att äta ordentligt, som i rätt tid innan och efter träningen.

Har sökt runt på det moderna internetet och hittat mängder med uppslag om vad man skall äta och när.
Jag kan med en gång säga att jag nog inte följer någon av dessa riktlinjer fullt ut.

Så här ser i alla fall mitt upplägg ut.

Direkt när jag vaknar
Frukost (Gröt, Ägg & Keso)

ca. 2-3 timmar efter frukosten
Mellanmål (Frukt eller måltidsersättning)

ca. 11-12:00
Lunch (Medtagen mat eller sallad)

ca. 13-14:00
Mellanmål (Frukt eller måltidsersättning)

1-2 timmar innan träning
Middag

Direkt efter träning
Gainer

När jag kommer hem från träningen
Keso, Kvarg, Avocado eller Ägg

Kostcirkeln

Bilden från Wikipedia

5 responses to “Ät varje rätt på rätt sätt

  1. Oj vad annorlunda vi äter du och jag.. 😉
    Konstigt vore det ju annars iofs iom att jag äter efter periodisk fasta haha.

    Förvånande många som har sagt att det inte vore en dum idé..Trodde folk skulle såga mig vid fotknölarna!

    • Det passar mig rätt bra då jag får in rutiner på kosten.
      Dessutom håller jag mig behagligt mätt hela dagen istället för jättehungrig/fullproppad någon gång.

      • Klokt! Den känslan är väl den som alla bör eftersträva. Finns det något du väljer bort att inte äta eller äter du det mesta? Om du väljer bort något, varför gör du det?

Kommentera

